Vánoční zvonění (téma) – Příprava do MŠ (VŠ)

Téma: Příprava do MŠ na téma vánoční zvonění

Předmět: Příprava do MŠ, Praxe v MŠ

Zaslal(a): Andrea.P.

 

Měsíční téma: Zima

Týdenní téma: Vánoční zvonění

Denní téma: Vločky a zvonečky

Cílová skupina: 4-5 let

Oblast vzdělávání: Dítě a jeho tělo (Jemná motorika, koordinace ruky a oka)

 

Očekávané výstupy:

  • Zacházet s běžnými předměty denní potřeby, hračkami, pomůckami, nástroji a materiály

 

Konkretizovaný výstup:

  • Zvládat výtvarné činnosti, provádět jednoduché úkony s výtvarnými pomůckami a materiály, kreslit, malovat, modelovat, vytrhávat stříhat, lepit vytvářet objekty z přírodních i umělých materiálů

 

SPONTÁNNÍ ČINNOSTI

Na koberci

1) Kuchyňka

-v kuchyňce, vyrobené vánoční cukroví a vánočku (tu vyrobím já z moduritu)

-Děti budou péct cukroví v kuchyňce, které vyrobí u stolečků (obě hry jsou propojené)

 

2) Obchod

-vyrobené vánoční ozdoby, peníze, malí vánoční stromek (to vyrobím já) a ovoce ze školky

-Děti budou prodávat ozdoby a ovoce, ozdoby poté budou moci zavěsit na vánoční stromek

 

U stolků

1) Pečení cukroví

-modelína + různé formičky a špachtličky

-Děti dostanou modelínu, ze které budou vyrábět vánoční cukrový.

 

2) Zlacení zvonků

-vystřižené zvonky (s dírkou), rozdrcené vánoční ozdoby, lepidlo

-Děti si celí zvonek natřou lepidlem, poté si na něj nasypou prášek z ozdob. Zvonky se po

zaschnutí krásně lesknou

 

3) Výroba vloček

-přeložené papíry ve tvaru kruhu a nůžky

-Děti dostanou přeložený papír a nůžky. Budou stříhat z té strany která bude rozložená jednoduchými podélnými střihy (jakési vlasy). Musí dávat pozor, aby nepřestřihly hřbet(vločky dětem schovám na řízenou činnost)

 

4) Vánoční řetěz

-nastříhané proužky barevného papíru, lepidlo

-Děti budou vyrábět řetěz tak že slepí proužek papíru a dalším proužkem ho propletou a znovu slepí tak budou postupovat dál a budou tvořit velký řetěz

 

5) Převoz

-kluci by mohli převážet upečené cukroví do pekárny (musejí pochopit, že práce s některým materiálem je náročná, právě s modelínou musejí zacházet opatrně)

 

POHYBOVÉ ČINNOSTI

Motivace-(Na zvonek přidělám obličej- podstatě loutka)

,,Ahoj děti já jsem vám dnes přišel zacinkat zacvičíme si spolu?“

 

1) Rozehřátí

Děti běhají po kruhu. Ve chvíli, kdy zazvoním zvonkem se děti musejí zastavit a pozorně poslouchat moje pokyny

  • Ruce dáme od sebe a lítáme jako vločka na nebi
  • Uděláme dřep a běžíme dál
  • Vyskočíme a utíkáme dál

 

2) Rozcvička

  • Stoj mírně rozkročný ruce v bok, kroužíme hlavou (děláme sněhovou kouli) 10x
  • Stoj mírně rozkročný, vzpažit a předklonit se (dáváme sněhové koule na zem) 6x
  • Turecký sed, upažit, rotace trupu (Chytáme vločky) 10x
  • Turecký sed, vzpažit, hluboký předklon (ukrýváme se před sněhem)5x
  • Leh, předpažit a zpět, přednožit a zpět 8x
  • Leh –relaxace, zavřené oči a chvíli ležíme (až po pohybovce)

 

3) Pohybovka

Chodí pešek okolo: Děti sedí v kruhu. Vybere se jedno dítě, které bude pešek. Ostatní děti si zavřou oči a zpívají: CHODÍ PEŠEK OKOLO NEDÍVEJ SE NA NĚHO, KDO SE NA NĚJ KOUKNE TOHO PEŠEK BOUCHNE. Ve chvíli, kdy to dořekneme Pešek někoho mírně bouchne po ramen. Ten se zvedá a snaží se peška chytit, než se po kruhu dostane na jeho místo. Pokut ho chytí zůstává pešek peškem, ale pokut ne role si vymění a hra pokračuje.

 

ŘÍZENÁ ČINNOST

Organizace: u stolečků

Pomůcky: Různé druhy materiálů, vystřižené zvonky z papíru, lepidla (Herkules ale i normální lepidlo), větve

 

1) Motivace

Zvonek s obličejem ,,Teda to jsme se ale krásně protáhly, viďte děti. No a já jsem slyšel že jste ráno vyráběly nějaké zvonky a vločky je to pravda? …A co kdyby jste mi spaní učitelkou vyrobili také nějaké zvonky jako jsem já?…“

 

2) Expozice

a) Děti se posadí ke stolečkům. Na každý stoleček dám lepidla a misky z různými druhy materiálu např. Rýže, těstoviny, barevný papír, kousky korku, třpytky, dřevěné hobliny, kousky plastu, skořápky od ořechů,… a samozřejmě papírový zvoneček (Každý zvonek bude mít děrovačkou udělanou dírku). Děti si potřou místo na zvonku lepidlem a na lepí na něj co si z dané nabídky vyberou. Takto pokračují dál a vytváří tím jakousi koláž.

(musejí pochopit, jak s materiálem pracovat, kolik dát lepidla a podobně)

 

b) Když budou mít děti práci hotovou, seberu jim veškeré materiály a dám ji na stůl provázky. Provázek protáhnou dírkou a já nebo,, kolegyně‘‘ jim ji na konci pomůžou zavázat. Na každý stůl dám větev na které bude přivázaná mašle na zavěšení. . / Mezitím si s dětmi zazpívám a zahraji na klavír několik koled které děti znají-CHTÍC ABY SPAL, NARODIL SE KRISTUS PÁN, PŮJDEM SPOLU DO BETLÉMA, TICHÁ NOC, DEJ BŮH ŠTĚSTÍ TOMU DOMU (popřípadě kdybychom ještě stihly tak Nesem vám noviny, Rolničky, …)/.

Na tuto větev si děti pomocí provázků zavěsí své ozdoby. (Pokud zvonky nebudou suché řeknu dětem, že si je zavěsí odpoledne s paní učitelkou)

 

3) Fixace

Hotové stromky si položíme na koberec. Přijde zvonek ,, No to se vám moc a moc povedlo děti. A co kdybychom jsme si ještě spočítaly kolik máme větví kolik zvonků a kolik vloček?“ Děti počítají společně se zvonkem. A aby to neměly tolik těžké spočítají každou větev zvlášť . ,,Krásně počítáte děti, ale já už budu muset zase jít tak zas někdy nashledanou.“

-Zvonek odejde a já ještě každému dítěti rozdám malou omalovánky domů za odměnu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *