Každý má svého koníčka (téma) – Příprava do MŠ (VŠ)

Téma: Příprava do MŠ na téma každý má svého koníčka

Předmět: Příprava do MŠ, Praxe v MŠ

Zaslal(a): Andrea.P.

 

Měsíční téma: Vítáme jaro

Týdenní téma: Každý má svého koníčka

Denní téma: Co nás baví

Cílová skupina: 4-5 let

Oblast vzdělávání: Dítě a jeho tělo

 

Očekávané výstupy:

  • Zvládnout základní pohybové dovednosti a prostorovou orientaci, běžné způsoby pohybů v různém prostředí

Konkretizovaný výstup:

  • Zvládat nižší překážky, zvládat různé druhy lezení, přizpůsobit či provést jednoduchý pohyb podle vzoru či pokynu

 

SPONTÁNNÍ ČINNOSTI

Na koberci

1) Fotbalisté:

  • míč (menší a měkčí), kužely, branka
  • Strefování míče kopnutím do připravené brány

2) Stavění z kostek

  • různé druhy kostek
  • děti si budou z kostek stavět podstatě co chtějí, pokud nebudou vědět
  • samozřejmě jim pomůžu (domek, hrad)

3) Cukrářství

  • vyrobené dorty, koláčky, zákusky, ubrousky, talířky
  • v kuchyňce a kolem
  • Děti si budou hrát na pekaře a ostatní si budou zákusky chodit kupovat, takže
  • přibude role číšníků

4) Kadeřnictví

  • děti budou mít k dispozici kosmetický koutek, sponky, hřebeny, jako voňavky atd.+křesílko a plášť
  • vždy bude někdo holič a někdo zákazník

 

U stolků

1) Omalovánky

  • omalovánky různých koníčků, pastelky a voskovky
  • dítě si vybere obrázek s koníčkem který se k němu nejvíce hodí a vybarví si ho

2) Keramičtí umělci

  • modelovací hmota+ ubrus
  • Děti si budou vyrábět výrobky z moduritu, který jim poté zaschne takže se výrobek zachová, výrobky položím na vyrobené kartičky s jmény dětí

 

POHYBOVÉ ČINNOSTI (Přejdeme do tělocvičny)

Rozehřáti – Běh s různými obměnami

  • Klus stranou
  • Poskakování
  • Chůze po čtyřech (Po špičkách ne po kolenách)
  • Poskoky s koleny velmi vysoko

 

Cviky

  • Lyžování-Stoj mírně rozkročný, pokrčené nohy, předpažit a náklony do stran (Na začátku si jako nasadíme lyže a pojedeme ze svahu s překážkami, pozor na konci sundat lyže) do stran alespoň 10x
  • Skákání panáka (Stoj rozkročný vzpažit, stoj spatný a upažit) 8x
  • Turecký sed, předpažit a kroutit zápěstím (Zahrajeme si na malíře a nakreslíme si něco hezkého) 4x
  • Leh na břiše, zvednout nohy, předpažit, zpevnit, zakopat nohama a rukama kroužit (Děti rádi plavou) 4x
  • Jízda na kole, (leh přednožit + krouživé pohyby nohou) (Pomalu do kopce rychle z kopce)
  • Relaxace – Děti si na chvíli lehnou na zem –až po uvolnění

 

1 2
3 4
5 6

 

Uvolnění – Na hlídače: Postavím děti k jedné stěně a k té naproti si lehnu a nějakou hračkou.

Děti mají za úkol mi hračku vzít, ale musí jít pomalu a opatrně aby mě nevzbudili. Pokut se ale na děti podívám musejí zůstat stát a musí být ve štronzu. Až to dětí lépe pochopí můžeme si roli hlídače vyměnit

 

ŘÍZENÁ ČINNOST

Motivace – S dětmi se posadíme do kruhu (kruh vyhradím provazem). Povím jim pohádku:

V jednom malém městečku žili kamarádí Žofka, Honza, Matěj a Julinka. Jednoho dne neměli co dělat, a tak se rozhodli najít si nějaký koníček. Žofka navrhla tanec s stužkou. Všichni si to tedy vyzkoušely. Matěje to také moc bavilo, ale raději by si vyzkoušel vojenský výcvik. To však nebavilo Julinku. Ta si chtěla hrát na akrobatku. Honza však nedokázal udržet rovnováhu, a tak raději navrhl že by chtěl jezdit na koni. Všichni si vše vyzkoušeli, ale nedokázaly se rozhodnou, co je baví nejvíce.“

 

Expozice

-Otázka na děti: Chtěly byste si to také vyzkoušet? A poradit kamarádům z příběhu?

 

1) Tanec s stužkou: Každému dítěti dám proužek krepového papíru. Postavíme se a děti budou opakovat co jim budu předvádět

  • Otočka celého těla+ točení dokola
  • Různé obměny kroužení rukou
  • Výskoky do výšky s dopadem na zem

-Jako další krok si pustíme hudbu, na kterou zkusíme tančit co jsme se naučily. Napřed budu pomáhat já, poté nechám děti, aby si to zkusily samotné

-po tanci vyberu stužky a zeptám se dětí, jak se jim to líbilo. Děti to ukáží tím, že zadupou

 

2) Vojenský výcvik: Děti na chviličku posadím na lavičku a sestavím dráhu kterou budou muset děti prolézt jako vojáci. Mezitím dětem řeknu krátkou básničku

Umím běhat, umím stát,
nad hlavu si ruce dát.
Umím chodit pomaličku,
umím hrát si na žabičku.
Umím chodit jako rak
Věřte mi to, je to tak!

 

Dráhu sestavím z kostek, kuželů a podlézadel.

  1. Slalom z kuželů
  2. Přelez přes přelézadlo (Půlkruh ve třídě)
  3. Podlézt pod kostkou (Půlkruh dole v tělocvičně) – možná 2x podle místa vyzkouším
  4. Na s pátek opět slalom přes kužely

 

-Opět se dětí zeptám, jak moc se jim to líbilo a vše uklidíme,

-při úklidu a další přípravě zase básnička-děti se mohou zapojit a básničku říkat již se mnou

 

3) Akrobatka: Doprostřed postavím lavičku, po které budou děti přecházet na jednu stranu a zpět. Musí se snažit dávat nohu před nohu a co nejvíce udržet rovnováhu.

-Následuje úklid lavičky a následovaný dotaz na děti, jestli se jim to líbilo.

-Při úklidu básnička

 

4) Jízda na koni: Vyrobím z kartonu dva koně (S laťkou mezi nohy). Děti rozdělím na dvě družstva a prvnímu z řady koně dám. Na druhý konec tělocvičny umístím kužel. Děti budou mít za úkol obět kužel a předat koně dalšímu kamarádovy v řadě. Děti běží pomalu, tedy cvalem. Závody můžeme opakovat vícekrát

-Opět se dětí zeptám, jak se jim to líbilo

!!!!! PŘI ČEKÁNÍ DĚTÍ NA ŘADU SE U NICH BUDU SNAŽIT ROZVINOUT POZBUZOVÁNÍ SVÝCH KAMARÁDŮ např. aby se nebály na lavičce apod.!!!!!!

 

Fixace:

  • Rozdělím tělocvičnu na čtyři části pomocí lan. Do každé části se postaví jedna učitelka s obrázkem činnosti, který jsme dělali. Děti se budou muset rozhodnout kam se postaví, protože to znamená že se jim tato činnost líbila nejvíce. Spočítáme si děti v každém koutě.
  • Nakonec dětem dovyprávím příběh.
  • Protože se kamarádi stejně jako vy  neshodli, přišli na to že se každému líbí něco jiného. Každý si musí najít co ho baví, toho svého koníčka.

 

A to platí i pro vás děti. Doufám, že vás dnes také něco bavilo.

-odebereme se nahoru kde dětem rozdám za odměnu omalovánky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *