Jaro (téma) – Příprava do MŠ (VOŠ)

Téma: Příprava do MŠ na téma jaro

Předmět: Praxe v MŠ

Zaslal(a):  ANDREA P.

 

Měsíční téma: Přichází jaro

Týdenní téma: Jarní procházka

Denní téma: Co se to tam dole děje?

Cílová skupina: 4-5let

Oblast vzdělávání: Dítě a jeho psychika

Očekávané výstupy: Vést rozhovor, odpovídat, slovně reagovat, porozumět slyšenému

Konkretizovaný výstup: Používat jednoduchá souvětí, dodržovat pravidla konverzace a společenského kontaktu, rozkládat slova na slabiky

 

SPONTÁNNÍ ČINNOSTI

Na koberci

1)Zahradníci

  • Kusy polystyrenu, látku, vyrobené květiny na špejlích a vyrobené broučky, konývka, hrabičky, lopatka
  • Kusy polistirenu pokryji hnědou látkou, děti budou mít k dispozici jarní květiny a broučky, ze kterých si udělají svojí zahrádku, o kterou se budou 
  • starat

2)Na broučky

  • tunely, zelený papír, hlavy květin (z papíru), větší kostky
  • Na tunely(prolézačky) přivážu zelený krepový papír, a to co nejhustěji, ten představuje tunel do domku broučků (děti si zde vyzkouší, jak se broučkové cítí když prolézají trávou. V domku na ně bude čekat stolek se židlemi. Spousta květin, kterými se broučkové živí, budou rozmístěny po celé třídě a jim vysvětlím že úkolem broučků je sbírat tyto květiny a nosit je zpět do domečku

3) Jarní kuželky

  • Vyrobené kuželky z malých flašek, míček, kužely
  • Flašky naplním z části vodou, aby byly těžší a nalepím na ně květiny.
  • Kužely vymezím vzdálenost od kut se bude na kuželky házet míčem, kdo shodí všechny květiny předá míč kamarádovi a půjde postavit kuželky zpět na místo

 

U stolků

1) Oblázková beruška

  • různé oblázky, temperové barvy, kelímky s vodou, štětce
  • dítě si vybere jaký chce oblázek a na něj si temperami nakreslí berušku (zvolila jsem jednu variantu z důvodu těžkosti)  

 

2) Naše zahrádka

  • květináče, hlínu, různé druhy semínek (5etkvišku, petržel,  …..)
  • Na stůl rozprostřu ubrus, na něj dám květináče s hlínou, do kterých si děti budou moci zasadit semínka a o ně se po následovném poučení budou také moci i starat a dívat se, jak jim semínka vyrostou      

 

3) Motýlci

  • papíry A4 přeložené na půl, temperové barvy, štětce, kelímky s vodou, černý fix
  • Děti si na jednu půlku papíru namalují podstatě dva kopečky(křídla) Když je budou mít dostatečně vybarvená přeloží papír na půl aby se barva obtiskla a zpět otevřou. Po zaschnutí motýlkovy černou fixou nakreslí tykadla a tělíčka

 

POHYBOVÉ ČINNOSTI

1) Rozehřátí

  • Včelky neposedy: Z provazu utvořím kruh a děti jako včelky budou běhat kolem. Jakmile však řeknu včelky rychle do úlu musí zaběhnout do kruhu. Při běhu jím udávám tempo pokyny (rychle, pomalu)

 

2) Rozcvička –Použiji kytky jako podložky a kytky z papíru dám každému dítěti do ruky

  • Stoj mírně rozkročný, vzpažit koukáme se za květinou a položíme jí na zem a zpět. (květiny se natahují směrem ke slunci) 6x
  • Položíme kytičku na zem před sebe. Stoj na pravé levou držíme u břicha, výdrž a zpět výměna nohou. 4-6x (broučkové si musejí protáhnout nohy aby mohly sbírat ty naše kytičky)
  • Vezmeme si zpět květinu, turecký sed, kytku dáme za sebe a budeme se na ni otáčet. (Ptáčkové se nám probouzí a koukají co je ve světe nového)6x
  • Sed na patách kytku držíme oběma rukama, vzpažit a hluboký předklon (Kytičku chceme poslat po vodě, a tak se musíme co nejvíce natáhnout) 4x
  • Leh, střídavě zvedáme pravou levou nohu a proti levou pravou ruku. Kytičku máme položenou na břiše. (Kořeny rostlin se snaží probourat zemí)
  • Uvolnění po pohybovce, leh na zádech se zavřenýma očima
1. 2.
3. 4.
5. 6.

 

3) Pohybovka – 4 kruhy, papírové kuličky, krepový papír

  • Rozdělím děti na čtyři družstva (podle barvy), Po prostoru rozházím barevné kuličky z papíru čtyř barev. Každé družstvo bude mít svůj kruh. Budou mít za úkol na můj povel co nejrychleji sesbírat všechny kuličky své barvy. Musejí však dávat pozor, aby se nesrazily. Motivace: Broučci sbírají ranní rosu.

 

ŘÍZENÁ ČINNOST

1) Motivace:

  • Z krabice od bot vyrobím domeček pro skřítka (vyrobeného z plsti J)
  • Sedneme si s dětmi do kruhu. Skřítek bude velice plachý, takže musím dětem vysvětlit že musí být potichu a že ho nesmí vyplašit nebo nám uteče. Skřítek pomalu vyleze z krabice, chvíli bude koukat po dětech (děti si ho budou moci i po jednom pohladit) Poví dětem: Krásný den děti, jmenuji se Zvonek, bydlím na takové hezké louce, kde se teď dějí zvláštní věci, začínají růst první kytičky a tráva, lezou tam broučkové, a nad hlavou mi lítají broučkové teda nám.“ Začne zívat, Teď si ale půjdu zase lehnout na chvíli do svého domečku abych si odpočinul“

 

2) Expozice:

  • Budu si chvíli povídat s dětmi. Tak to byl skřítek Zvonek, takových skřítků je v lese a v přírodě spoustu, ale jsou hodně plaší, a tak musíte být potichu a možní je někdy uvidíte jak sedí v trávě staví si své domky, sbírají plody z lesa“
  • Ukážu dětem obrázky přírody
    • Tohle je zahrada s keři, vidíte tady ten kulatý heboučký keřík tak to může být domeček skřítka
    • V lese mohou být ukryti v takovýchhle kamenech nebo v pařezech
    • A na louce bývají dokonce i v podzemních norách
  • Zvednu děti a řeknu jim, že se teď po tom lese projdeme (děti napodobují mojí chůzi-jdou v řadě za mnou) Vstupujeme do lesa, musíme rozhrnout větve stromů, teď přeleze pařez, ale pozor tady už začíná houština, musíme se přikrčit. A už jsme na paloučku, tady je to dobré. Uděláme kruh a sedneme si na zem.
  • Povíme si jaké květiny rostou na jaře, které broučky najdeme a které ptáky můžeme vidět+ ukázka na obrázku
    • Sněženka, Pampeliška, Tulipán, Sasanka, Petrklíč, Maceška, Sedmikráska
    • Beruška (slunéčko sedmitečné), tesařík, střevlík, Roháč obecný
    • Sýkorka, Vlaštovka, Jiřičky, Kosy
  • Vytleskáme si některá slova
    • PTÁČEK BERUŠKA BROUK TRAVIČKA KOS PAMPELIŠKA JARO TESAŘÍK VLAŠTOVKA   SASANKA   STŘEVLÍK
  • Opět se vrátí skřítek a zeptá se dětí na pár otázek
    • Jaké najdeme na jaře květiny
    • Kde byste mě mohly najít nebo moje kamarády
    • Které brouky uvidíme lézt v trávě
    • A ještě mi řekněte nějaké ptáčky
  • ! Chci, aby děti na otázky odpovídaly celou větou!
  • Rozloučí se s dětmi a půjde zpátky do domečku

 

3) Fixace

  • Pošlu děti, aby si sedli ke stolečkům. Každému dítěti dám kulatý tácek a na každý stůl modelínu (hlavně zelenou, žlutou, a barvy květin) Ukážu dětem ukázku díla. Děti budou mít za úkol z modelíny vytvořit na tácku svojí vlastní louku.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *