Brýle do pohádky (téma) – Příprava do MŠ (VŠ)

Téma: Příprava do MŠ na téma brýle do pohádky

Předmět: Příprava do MŠ, Praxe v MŠ

Zaslal(a): Andrea.P.

 

 

Týdenní téma: Brýle do pohádky

Denní téma: Školka v pohádkové školičce

Cílová skupina: 4-5let

Oblast vzdělávání: Dítě a společnost

 

Očekávané výstupy:

  • Vyjadřovat se prostřednictvím hudebních a hudebně pohybových činností, zvládat základní hudební dovednosti vokální a instrumentální

Konkretizovaný výstup:

  • Vyjadřovat se zpěvem, hrou na jednoduché rytmické či hudební nástroje, hudebně pohybovou činností.

 

SPONTÁNNÍ ČINNOSTI

Na koberci

1)Pohádkový expres

  • dětí budou mít postavený vlak, budou mít k dispozici jízdenky. Děti vstoupí do role průvodčího, prodejce lístků a cestujících (Kdo s vlakem projede do pohádky dostane na krk medaili ve tvaru sluchátka)

2)Hra na školáky

  • Z kostek vyrobené lavice, nějaké sešity a 2 aktovky, hudební nástroje, pastelky
  • Děti si budou hrát na žáky a učitelku, zároveň se budou moci seznámit se s jednoduchými hudebními nástroji, které později využijeme v řízené činnosti

3)Mach a Šebestová

  • Z kartonů vyrobené postavy Macha a Šebestové, malé míčky
  • V postavách budou udělané díry, do kterých se děti z určíte vzdálenosti budou strefovat míčky

4)Něco pro kluky

  • Jen v případě pokut se kluci budou nudit připravím pro ně slalom pro autíčka, rodiče vozí děti do školky

 

U stolků

1)Obrázky na seznámení

  • Děti budou poznávat obrázky, které budou potřeba znát na řízenou činnost. Co nebudou znát vysvětlím jim. –žák, zajíc, žirafa, krabice, rohožka u dveří, sluchátko s Machem a Šebestovou

2)Kouzelné brýle

  • pastelky, fixy, lepidlo, kamínky a třpytky, vystřižené obrysy brýlí
  • děti si vyzdobí brýle z papíru kterési poté nasadí jako masku pomocí kloboukové gumy

 

Motivace – Po celí den nám bude rozdávat úkoly sluchátko (Vždy budu dělat že ho poslouchám a poté to předám dětem)

 

POHYBOVÉ ČINNOSTI

Rozehřátí – Budu dětem udávat tempo běhu tamburínou a slovně budu udávat pokyny

  • Výskok
  • Dřep
  • Poskoky snožmo
  • Změna směru
  • Skákání po jedné noze

(Po celou dobu předvádím cvičím s dětmi, aby měly i názornou ukázku)

 

Rozcvička

Motivace

  • Sluchátko nám říká že když chceme jít do školy nebo i do školky tak se musíme pořádně rozcvičit tak jdeme na to (Každý cvik motivuji dále sluchátkem)
  1. Stoj mírně rozkročný, vzpažit, hluboký předklon a zpět 6x
  2. Stoj na jedné, druhou skrčit do předu držet pažemi, po chvíli vyměnit 4x
  3. Turecký sed vzpažit, hluboký předklon, výdrž a zpět 5x
  4. Sed roznožný, vzpažit, předklony k nohám 6x
  5. Leh na břiše, zvednout ruce s hlavou a nohy, výdrž a zpět 6x
  6. Leh, ruce podél těla, pokrčit nohy, zvedat pánev a zpět 5x
  7. Relaxace-leh v klubíčku a chvíli odpočívat-Až po pohybovce

 

Pohybovka:

Děti běhají po místnosti. Když řeknu slovo ŠKOLNÍK musejí se na zem schoulit do klubíčka. Když řeknu PANÍ UČITELKA děti musejí stát jako sochy, a když řeknu SLUCHÁTKO děti jen zamávají a běží dál.

 

ŘÍZENÁ ČINNOST

Organizace-Na koberci u klavíru

Pomůcky-Jednoduché hudební nástroje

 

Motivace-Sluchátko by rádo slyšelo nějakou písničku o školácích, no jo, to se ale nějakou písničku budeme muset naučit co vy na to děti?

Expozice-MY JSME ŽÁCI 3.B

-Na úplný začátek se s dětmi rozdýcháme: Posadíme se rovně, hluboký nádech a výdech, zahoukáme si jako mašinka (šššššš), sfoukneme lístek z dlaně

 

-Napřed dětem zazpívám a zahraji na klavír písničku Mi jsme žáci 3.B

My jsme žáci třetí Bé
bereme však na sebe
podobu zajíce
žirafy či krabice
to je pěkná směsice.

Můžem bejt i rohože
a to všechno protože
vlastníme nakrátko
utržený sluchátko
taky jedno zvířátko

 

-Vysvětlím dětem, co znamená, bereme však na sebe“ a slova jako žák, zajíc, žirafa, krabice, rohožka u dveří, sluchátko

-Poté děti postupně naučím text po částech, několikrát vždy zopakujeme, při tom jim budu ukazovat obrázky z rána tak jak jdou po obě, s textem se učíme i melodii

 

-Po naučení celé písničky a po pár přehráních dám šikovnějším dětem dřívka tamburínu a bubínek

  • Dřívka na každou dobu (písnička je na čtyři doby)
  • Tamburínu na každou druhou dobu
  • Bubínek na začátku sloky
  • Ostatní dostanou špejle a budou s nimi hrát stejně jako s dřívky

 

-S dětmi se naučíme jednoduchý taneček

  • Chození do kruhu – na slovo PODOBU ZAJÍCE … začnou chodit do středu a zpět
  • Na MŮŽEM BEJT…opět chodí do kruhu na slovo VLASTNÍME NA …. Opět chodí do středu a zpět a na slovo ZVÍŘÁTKO se otočí na místě

– Několikrát zpěv opakujeme, aby se to děti dobře naučily

 

Fixace

-pastelky a papír

-Sluchátko dětem udá že mu ještě musejí nakreslit to nejhezčí co je za dnešek zaujalo na papír

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *